Kontroler Roland DJ-707m - recenzja, opinia



Kontroler Roland DJ-707m



Roland DJ-707m



Test Roland DJ-707m



Wymiary i waga

Roland DJ-707m to kompaktowy kontroler programu Serato DJ Pro, przeznaczony dla mobilnych DJ-ów. Urządzenie posiada następujące wymiary: 474 mm (dł.) x 331 mm (szer.) x 73 mm (wys.). Waga kontrolera to zaledwie 3,5 kg bez zasilacza.



Sekcja mikrofonów

Pod względem sekcji mikrofonowych Roland DJ-707m, umożliwiający podłączenie aż czterech mikrofonów, nie ma sobie równych. Sekcja MIC 1 i 2 została zlokalizowana na górnym panelu, dzięki czemu mamy do niej natychmiastowy dostęp. Każdy z torów MIC 1 i 2 został wyposażony we włącznik ON, którego na próżno szukać u większości producentów poza DENONEM, oraz regulatory LEVEL, LOW, MID, HI, VOCAL FX. Na pokładzie sekcji mamy również wspólny przycisk FX oraz DUCK.


Roland DJ-707m mikrofony


Ale to jeszcze nie wszystko. Dodatkowo w MENU miksera możemy ustawić szereg, bardzo przydatnych parametrów, oddzielnie dla MIC 1 i MIC 2, takich jak: GAIN, rodzaj EQ, FX (16 efektów), Low Cut, Noise Gate, Pan, Duck Level, Duck (Mstr), Duck (Both) i Duck (Zone).


Roland DJ-707m opinia


Po podłączeniu mikrofonu, w MENU (MIC 1-2), należy precyzyjnie ustawić GAIN, tak żeby sygnał nie był przesterowany. W przypadku mikrofonu przewodowego SHURE PG58A, zadowalający poziom wzmocnienia osiągnąłem po ustawieniu GAIN na -10dB, natomiast w przypadku mikrofonu bezprzewodowego SHURE BLX Sm58 (bez włączonego tłumika w nadajniku) optymalny poziom GAIN wyniósł aż -33dB. Oczywiście poziom wzmocnienia należy dobierać indywidualnie do konkretnych warunków i są to jedynie orientacyjne ustawienia. Roland DJ-707m daje możliwość tłumienia sygnału mikrofonowego w zakresie od 0 dB do -60 dB. Ustawienie mikrofonu na 0 dB może powodować przester, który wyeliminujemy zmniejszając GAIN.


Poziom tłumienia muzyki (Duck Level) możemy ustawić w MENU w zakresie: -6, -12, -18, -24, lub INF. W bardzo wielu mikserach i kontrolerach wykorzystanie tej funkcji stoi pod znakiem zapytania, ponieważ może być ona uaktywniana w niewłaściwych momentach, kiedy do mikrofonu dostają się przypadkowe dźwięki (puknięcie w obudowę, podmuch wiatru, przesłuchy itp.). Rozwiązaniem tego typu problemu może być zastosowanie bramki szumów, która w bardzo uproszczonej formie (mamy możliwość ustawienia tylko progu zadziałania) znajduje się na pokładzie Rolanda DJ-707m. Dzięki niej możemy wyeliminować z mikrofonu najcichsze dźwięki, które nie uaktywnią funkcji tłumienia muzyki w niewłaściwym momencie. Odpowiednie ustawienie bramki szumów pozwoli również na zwiększenie odstępu od sprzężeń akustycznych.


Jeżeli mowa o sprzężeniach, to kontroler DJ-707m został wyposażony także w Anti.FB - eliminator sprzężeń akustycznych. Na jakiej dokładnie zasadzie działa ta funkcja, niestety nie podano w instrukcji, ale z moich obserwacji wynika, że Anti.FB w DJ-7070m nakłada stałe, zbyt szerokie filtry na wzbudzające się częstotliwości, które mocno ingerują w brzmienie mikrofonu. Ile jest tych filtrów i jaka jest ich dobroć (Q) niestety nie wiem. Filtry resetują się dopiero po wyłączeniu miksera, oczywiście mamy możliwość wyłączenia Anti.FB w MENU w trakcie użytkowania. Szkoda, że DJ-707m nie został wyposażony w filtry LIVE, które po wyeliminowaniu sprzężenia, po określonym czasie, np. po 10 sekundach, automatycznie by się resetowały. W takim przypadku ingerencja w brzmienie mikrofonu byłaby mniej zauważalna. No ale nie ma co narzekać, ponieważ konkurencyjne urządzenia w ogóle nie są wyposażone w tego typu funkcję. Na pewno Anti.FB warto mieć pod ręką i użyć w sytuacji, kiedy mikrofon dostanie się w niepowołane ręce. Po minięciu zagrożenia Anti.FB można wyłączyć i cieszyć się pełnym brzmieniem mikrofonu, bez nałożonych filtrów.


Sekcja MIC 1 i 2 posiada jeszcze jedną niezwykle istotną funkcję, mianowicie filtr dolnozaporowy (Low Cut), ustawiany w zakresie od 0 do 10, domyślna wartość to 2. Szkoda, że wartość ta nie jest podana w hercach (Hz), dzięki czemu można by się zorientować, jaka konkretnie częstotliwość jest wycinana. Dzięki Low Cut możemy ograniczyć przesłuchy, efekt zbliżeniowy, głoski wybuchowe, dźwięki pochodzące od podmuchów wiatru lub uderzeń w korpus mikrofonu. Trudno sobie wyobrazić pracę akustyków bez Low Cut i nie wiadomo dlaczego, producenci sprzętu DJ-skiego nie wyposażają swoich urządzeń w tego rodzaju, bardzo przydatne narzędzia, a przecież wycięcie mikrofonu z subwoofera, powinno być pierwszą czynnością, jaką wykonuje DJ podczas przygotowywania systemu nagłaśniającego.


Sekcje mikrofonowe MIC 1 i 2 zostały zrealizowane na złączach typu XLR, zlokalizowanych na panelu tylnym.


Roland DJ-707m xlr


Do mikrofonów sekcji MIC 1 i 2 (oddzielnie do każdego z nich) możemy przypisać jeden z aż 16 efektów: Reverb, Echo, Reverb echo, Dub echo, Pitch up, Pitch down, Formant up, Formant down, Auto pitch, Robot, Double, Harmony above, Harmony below, Megaphone, Radio, Tempo delay. Domyślnie przypisane jest Echo. Jak brzmią poszczególne efekty i czy będą dla nas przydatne nie dowiemy się bez osobistego sprawdzenia, niemniej jednak można sobie wyobrazić sporo sytuacji, w których dzięki efektom, takim jak Echo, czy Reverb, będziemy mogli wzbogacić brzmienie wokalu, a dzięki efektowi Robot, przypominającemu głos robota, trochę się powygłupiać.


Roland DJ-707m oferuje również możliwość ustawienia panoramy (Pan), co może być przydatne np. w sytuacji, kiedy mówca ustawi się bardzo blisko jednej strony systemu nagłaśniającego i mikrofon będzie miał tendencję do sprzężeń. W celu uniknięcia sprzężenia, dźwięk z mikrofonu będziemy mogli skierować na drugą stronę systemu nagłaśniającego i nie zwracać uwagi osobie zabierającej głos, że stoi zbyt blisko zestawów głośnikowych.


Na panelu przednim mamy niespodziankę w postaci sekcji AUX IN, w której znajdują się dwa gniazda typu duży JACK i jedno typu mały JACK.


Roland DJ-707m aux


Gniazdo typu mały JACK możemy wykorzystać np. do podłączenia smartfona, natomiast gniazda typu duży JACK mają przełączaną czułość i dzięki temu możemy podłączyć do nich np. dwa dodatkowe mikrofony. Gniazda te można również skonfigurować, jako mono lub stereo. W sekcji AUX IN, w formie sprzętowej, znajduje się tylko regulator LEVEL, ale ustawień, dla dwóch mikrofonów jednocześnie (MIC 3), możemy dokonywać w MENU. Do dyspozycji mamy cały wachlarz funkcji, które z wyjątkiem Gain pokrywają się z funkcjami dla MIC 1 i MIC 2. Ponadto dodano możliwość ustawienia EQ Hi, Mid, Low, tak więc mamy niemal pełną kontrolę nad dwoma dodatkowymi mikrofonami.


Jeżeli chodzi o brzmienie mikrofonów, to nie jest ono tak naturalne, jak np. w kontrolerze DENON MC6000MKII i wymaga dopracowania. Do dyspozycji mamy EQ (Hi, Mid, Low), a na każdym wyjściu miksera korekcję czteropunktową (w tym dwa korektory półparametryczne z możliwością zmiany częstotliwości pracy filtrów), tak więc z dopracowaniem brzmienia mikrofonu (głównie w zakresie środkowego pasma) powinniśmy sobie poradzić.



Sekcja miksera

Mikser Rolanda DJ-707m posiada wszystkie niezbędne funkcje, które potrzebne są mobilnemu DJ-owi, a więc 4, w pełni niezależne kanały, mogące obsługiwać 4 zewnętrzne urządzenia, podłączone do Rolanda DJ-707m (w tym 2 gramofony) oraz 4 wirtualne odtwarzacze programu Serato DJ Pro. Ponadto kanał trzeci może kontrolować wbudowany automat perkusyjny (TR), a kanał czwarty oscylator (OSC). Każdy kanał został wyposażony w przełącznik wyboru źródła sygnału, regulatory TRIM, EQ (Hi, Mid, Low) z funkcją Kill, Filter/FX, przycisk CUE, Fader Chanel z funkcją Fader Start aktywowaną z Shift oraz precyzyjne, 7-punktowe mierniki.


Roland DJ-707m recenzja


W sekcji miksera znajduje się również Crossfader, a na przedniej powierzchni miksera przełączniki, umożliwiające przypisanie danego kanału do Crossfadera i regulator CURVE, za pomocą którego ustawimy krzywą cięcia.


Roland mikrofony


Jak podaje producent, mikser został wyposażony w dodatkowe elementy wzmacniające, wykonane z metalu. Najbardziej narażone na uszkodzenia pokrętła, takie jak EQ (Hi, Mid, Low) oraz Filter/Fx, zostały przykręcone do metalowych elementów mocujących i nie musimy obawiać się o ich solidne wykonanie. Jak sytuacja wygląda z pozostałymi elementami miksera nie dowiemy się, dopóki nie zdemontujemy obudowy. Jednak biorąc pod uwagę fakt, że mamy do czynienia z produktem japońskiej firmy Roland, powstałej w 1972, która wypuściła na rynek wiele instrumentów, które wywarły znaczący wpływ na muzykę, to o jakość wykonania DJ-707m możemy być spokojni. Nazwa firmy zobowiązuje.


W MENU urządzenia możemy ustawić m.in., który z 16 efektów (Filter, Dub Echo, Jet, Noise, Reverb, Delay, Bit Crush, Phaser, Noise 2, Side Chain, Slicer, Roll, Roll Filter, Loop Pitch, Loop Filter, Vinyl Sim) będzie przypisany do regulatora Filter/FX. Jeżeli chodzi o jakość powyższych efektów i możliwość ich kreatywnego wykorzystania, to na ten temat nie będę się wypowiadał, ponieważ ocena zależy od indywidualnych preferencji każdego DJ-a. Zdradzę tylko, że Filter działa bardzo dobrze. W skrajnie prawym położeniu posiada funkcję Kill, natomiast w skrajnie lewym położeniu pozostawia odrobinę basu, co ułatwia wykonywanie płynnych przejść. Gdyby pokładowe efekty kontrolera DJ-707m z jakiś względów nie przypadły nam do gustu, zawsze możemy skorzystać z całej gamy efektów programu Serato DJ Pro. Najważniejsze jest to, że mamy spory wybór.


W MENU mamy również możliwość ustawienia marginesu, z jakim będzie działał Crossfader, tzn. czy ma przepuszczać dźwięk po minimalnym przesunięciu, czy może po nieco większym. Jeżeli funkcję X-Fader Mgn ustawimy na 0, to Crossfader zadziała natychmiast. Skreczujący DJ-e zapewne takie ustawienie będą preferowali najbardziej. Co do samego Crossadera, to działa on bardzo dobrze, a gdyby z czasem okazało się, że „przecieka”, to mamy możliwość jego łatwej wymiany. Użytkownicy Denona MC6000MKII na pewno to docenią, ponieważ w celu wymiany Crossfadera musieli zdemontować wszystkie pokrętła i odkręcić niemal wszystkie śrubki.


Jeżeli użytkownik Rolanda DJ-707m chciałby, żeby sygnały z zewnętrznych urządzeń były doprowadzone do MASTER OUT, nawet po przełączeniu kanałów na PC, to wystarczy w MENU, funkcję Input Mix ustawić na „ON”. Tak więc przełączając kanały na PC nie musimy rezygnować z możliwości odtwarzania zewnętrznych źródeł dźwięku.


Roland DJ-707m panel tylny


W MENU możemy również zamienić kanał 1 i 3 z 2 i 4, skonfigurować mikser jako mono lub stereo, włączyć limiter, ustawić panoramę, określić stopień tłumienia głośności wyjściowej (Attenuator) na wypadek, gdyby jakiś inny DJ nieumiejętnie (za głośno) korzystał z naszego sprzętu, a nawet mamy możliwość skonfigurowania wyjścia pod subwoofer, z możliwością ustawienia częstotliwości odcięcia filtra oraz głębokości jego tłumienia. Rewelacja. To nie wszystko. Możemy również zdecydować, jakie sygnały (CH 1-4, Mic 1-2, Aux) będą kierowane do gniazd wyjściowych oraz ustawić dość zaawansowaną, bo z możliwością ustawienia częstotliwości, osobną korekcję wyjść Master, Booth i Zone.


Opisując mikser Rolanda DJ-707m należy też wspomnieć o regulatorach BOOTH, ZONE i SAMPLER. Na szczególną uwagę zasługuje regulator ZONE, który wysyła sygnał na niezależne wyjścia ZONE OUT (2 x RCA). Dzięki tej funkcji możemy wysłać niezależny sygnał do innego pomieszczenia. W MENU mamy możliwość ustawienia kilku, bardzo przydatnych opcji: Standard (wyjściem ZONE OUT wysyłamy ten sam sygnał co MASTER OUT), Two-Room (dźwięk mikrofonu nie jest kierowany do ZONE OUT), DECK-ZONE (do gniazd ZONE OUT jest kierowany tylko dźwięk z CH 4), Mics-zone (do gniazda ZONE OUT jest kierowany tylko dźwięk mikrofonu), SoundBoost (w każdym wyjściu jest stosowany wielopasmowy kompresor). Szkoda, że wyjście ZONE OUT nie zostało zrealizowane na złączach symetrycznych, ponieważ nim z reguły będziemy wysyłać sygnał na dalszą odległość (do innego pomieszczenia), ale zawsze można poratować się DI-boxem. Poza tym pamiętajmy, że kontroler DJ-707m ma kompaktowe rozmiary, a mimo to, pod względem opcji, przewyższa wielu, znacznie droższych i większych konkurentów.



Sekcja gramofonów

Jeżeli chodzi o rozmieszczenie jog-ów i pad-ów, to deck 1-3 jest dokładnie taki sam, jak deck 2-4. Po bokach jog-ów nie znajdują się żadne przyciski i potencjometry, tak więc nie musimy się martwić, że podczas skreczu zahaczymy np. o pitchfader.


Roland DJ-707m deck


Pomimo tego, że jog-i mają ok. 11 cm średnicy, to bez problemów wykonamy za ich pomocą świetny skrecz. W MENU mamy nawet możliwość ustawienia parametrów: JogDialSens - czułości jog-a po zabraniu ręki oraz Bkspin Len – długość ruchu wstecznego, który może trwać nawet po zatrzymaniu talerza. Tak więc zarówno zwolennicy skreczu (techniki Drop), jak i Bkspin-ów będą zadowoleni z możliwości konfiguracyjnych, jakie daje Roland DJ-707m.


Po pierwszym uruchomieniu kontrolera odniosłem wrażenie, że pady perkusyjne są zbyt mocno podświetlone i w ciemnych pomieszczeniach mogą nieco oślepiać. Szybko okazało się, że w MENU mamy możliwość ustawienia jasności przycisków i dostosowania ich do własnych potrzeb. Możemy też określić parametr Pad Curve, czyli sposób, w jaki zmieniać się będzie głośność w odpowiedzi na siłę nacisku padu oraz parametr Pad Sense – czyli czułość padów. Jeżeli chodzi o samo działanie padów, to wrażenie jest bardzo pozytywne. Pady świetnie reagują na nacisk, umożliwiając kreatywne miksowanie i obsługę wielu funkcji: Hot Cue, Cue Loop, Auto Loop, Beat Jump, Roll, Manual Loop, Saved Loop, Slicer, Slicer Loop, Sampler, Pitch Play. Tak więc mamy możliwość kontroli wszystkich opcji programu Serato DJ i pod tym względem Roland DJ-707m nie ustępuje kontrolerom "klubowym".


Roland DJ-707m pady


Pozostałe przyciski też działają bardzo dobrze i mają subtelne podświetlenie. Gdybym miał się do czegoś przyczepić, to do podświetlenia, a właściwie do jego braku, regulatorów SELECT PUSH LOAD, które w ciemnościach trudno zlokalizować. Czarne regulatory, na tle czarnej płyty miksera są słabo widoczne. Tutaj podświetlenie bardzo by się przydało lub przynajmniej biała obwódka wokół pokrętła. Na szczęście, żeby rozwiązać ten problem, wystarczy wymienić nakładkę regulatora na bardziej jaskrawą np. na szarą lub białą, którą z łatwością kupimy przez internet.


Pitchfader pomimo tego, że ma zaledwie 6 cm długości, wystarczająco dobrze spełnia swoją funkcję, choć oczywiści pełnowymiarowy (10 cm) byłby lepszy, ale pamiętajmy, że dzięki takiemu rozwiązaniu, kontroler ma kompaktowe rozmiary i po bokach jog-ów nie mamy żadnych elementów, o które moglibyśmy zahaczyć.


Aktualne tempo utworów, dla czterech decków jednocześnie, pokazywane jest na wyświetlaczu. Rozmieszczenie obok siebie przycisków SHIFT, SYNC, CUE oraz PLAY na pewno ułatwi pracę DJ-om, gdyż będą mogli korzystać z części funkcji przy pomocy jednej ręki. W niektórych kontrolerach naciśnięcie przycisku SHIFT + CUE jedną ręką jest niemożliwe (odległości są zbyt duże).



Efekty

Na pokładzie Rolanda DJ-707m mamy aż 3 grupy efektów: mikrofonowych, kanałowych i programu Serato DJ Pro. Pierwsze dwie grupy zostały opisane powyżej, tak więc skupmy się na efektach Serato DJ Pro. Ze względu na to, że Roland DJ-707m został wyposażony tylko w dwa pokrętła Fx (po jednym na każdy deck), to mamy nieco ograniczone możliwości korzystania z efektów, tzn. możemy np. korzystać z 6 efektów jednocześnie, jak w wielu kontrolerach, ale ich regulacja będzie odbywać się w dwóch grupach po 3 efekty. Zmiana parametru efektu odbywa się tym samym pokrętłem, ale po naciśnięciu i przytrzymaniu przycisku SHIFT.


Roland DJ-707m FX


Pomimo tych ograniczeń pamiętajmy, że mamy jeszcze efekty kanałowe, które również możemy stosować w tym samym czasie, i że Roland DJ-707m skonstruowany został pod kontem mobilnych DJ-ów, dla których kompaktowe wymiary urządzenia są niejednokrotnie ważniejsze od rozbudowanej sekcji efektów.



Automat perkusyjny | Oscylator

Choć mało który mobilny DJ korzysta z automatu perkusyjnego i oscylatora, głównie dlatego, że tak naprawdę firma Roland jako jedyna, dopiero od niedawna wyposaża w nie swoje kontrolery, to na pewno warto mieć tego typu opcje na pokładzie, gdyż mogą spowodować, że poszerzymy swoje horyzonty i nasze granie będzie jeszcze bardziej kreatywne.


Roland DJ-707m posiada 16 sekwencji perkusyjnych, a w każdej z nich po 8 odmian. Mamy więc możliwość odtworzenia 128 różnych rytmów, które możemy automatycznie (za pomocą funkcji SYNC) lub ręcznie (w tradycyjny sposób) zgrać z aktualnie odtwarzanym utworem. Na odmiany możemy nakładać efekty kanałowe i stosować korekcję (Hi, Mid, Low).


Wyboru sekwencji dokonujemy regulatorem SELECT PUSH LOAD, a na wyświetlaczu pokazywane są nazwy poszczególnych odmian: Tools 1 – 3, Hip Hop 1, Trap 1, House 1 – 2, Techno 1, Edm 1, Freestyle 1, Reggaeton 1, Latin 1, Disco 1, Rock 1, Gospel 1 – 2. Automat perkusyjny będzie do naszej dyspozycji po przełączeniu kanału trzeciego na TR i wybraniu decka nr 3. Przycisk DEC 1/3 będzie podświetlony na czerwono.


Jeżeli w trybie TR uruchomimy SAMPLER, to będziemy mieli możliwość dogrywania pojedynczych instrumentów, jakie również oferuje automat perkusyjny. Dzięki temu możemy na żywo wzbogacać brzmienie niemal każdego utworu. Świetny rezultat można uzyskać np., wycinając z aktualnie odtwarzanego utworu dolne pasmo i zastępując je sekwencją z Rolanda. Naprawdę możliwości kreatywnego grania jest sporo, a wyposażenie kontrolera w automat perkusyjny, było strzałem w dziesiątkę. Już sobie wyobrażam, jak podaję rytm saksofoniście i razem gramy kawałek na żywo, okraszony skreczem. Rewelacja!


Jeżeli chcemy skorzystać z oscylatora, to kanał czwarty przypisujemy do OSC i wybieramy deck nr 4. Mamy możliwość odtworzenia ośmiu sampli, które możemy dogrywać do odtwarzanych utworów lub automatu perkusyjnego i na które możemy nakładać efekty kanałowe i EQ. Na temat brzmienia poszczególnych sampli trudno się wypowiadać. Jednym się spodoba, innym nie. Moim zdaniem im więcej spędzimy czasu na obsłudze urządzenia, tym więcej znajdziemy dla niech kreatywnych zastosowań.


Funkcja TR i OSC działa niezależnie od programu Serato DJ, tak więc kontroler nie musi być podłączony do komputera, żeby można było wykorzystać DJ-707m, jako instrument.



Pozostałe elementy Rolanda DJ-707m

Opisując Rolanda DJ-707m należy wspomnieć, że umożliwia on podłączenie dwóch komputerów, a wejście USB „B” może być wykorzystane do bezpośredniego podłączenia urządzeń z systemem iOS. W takim przypadku natężenie dźwięku będziemy regulować potencjometrem SAMPLER.


Roland DJ-707m recenzja


Słuchawki możemy podłączyć do gniazda typu mały lub duży JACK i mamy pełne możliwości odsłuchu, włącznie z funkcją SPLIT. Ciekawie zostało rozwiązane wyłączanie kontrolera. Otóż po wciśnięciu przełącznika zasilania, znajdującego się na tylnej ścianie, wyłączenie urządzenia należy potwierdzić w MENU. Dzięki takiemu rozwiązaniu przypadkowe przerwanie pracy urządzenia będzie utrudnione. Kontroler możemy również zaktualizować do DVS, a kompaktowy rozmiar DJ-707m pozwala na łatwiejsze umieszczenie go pomiędzy gramofonami.


Wszystkie ustawienia, których jest naprawdę sporo, możemy zapisać w postaci scen, a następnie je eksportować do komputera lub importować. Mamy również możliwość zrobienia kopii zapasowej wszystkich danych kontrolera i ich przywrócenia. Najnowszą wersję oprogramowania możemy pobrać pod poniższym linkiem https://www.roland.com/pl/support/by_product/dj-707m/updates_drivers/


Procedura aktualizacji oprogramowania jest bardzo prosta. Podłączamy komputer do portu PC A DJ-707M za pomocą przewodu USB. Przytrzymujemy przycisk EXIT i włączamy zasilanie. Na komputerze otwieramy folder dysku „Roland” i kopiujemy do niego plik DJ-707M_COA_up_V103.bin lub nowszy. Następnie odłączamy przewód USB i czekamy na zakończenie aktualizacji, która rozpocznie się automatycznie.



Podsumowanie

Roland DJ-707m to przemyślany kontroler, którym powinni się zainteresować mobilni DJ-e. Nie tylko dlatego, że ma on w nazwie literę „m” („mobile”) i kompaktowe wymiary, ale przede wszystkim dlatego, że posiada następujące funkcje:


Na uwagę zasługuje również fakt, że kontroler Roland DJ-707m posiada instrukcję obsługi w języku polskim i można go nabyć w cenie, która nie zrujnuje domowego budżetu mobilnego DJ-a. Choć wygląd Rolanda DJ-707m, w dobie dotykowych wyświetlaczy Full HD, może wydawać się mało nowoczesny, to pozory mylą. Pod względem możliwości DJ-707m, mógłby konkurować ze znacznie droższymi i większymi kontrolerami. Gdyby nie celowo, ze względu na rozmiary, ograniczona sekcja efektów, to równie dobrze mógłby znaleźć zastosowanie w niejednym klubie, choć oczywiście jest dedykowany przede wszystkim dla mobilnych DJ-ów, dla których rozbudowana sekcja mikrofonowa i kompaktowe rozmiary są ważniejsze od efektów.



Jeżeli chcesz dowiedzieć się o kolejnym teście sprzętu opracowanym przez DJ & SOUND - polub nas na FB!



Zdjęcia zawarte w powyższej recenzji pochodzą ze strony producenta https://www.roland.com/pl/products/dj-707m/media/